måndag 23 maj 2011

Söndag eftermiddag/kväll

Som många vet har Cannes hållt sin årliga filmfestival här på Rivieran sedan den 11.e. Igår var det dags för avslutning och Jenny och jag passade på att åka dit efter vår välgörenhetsförmiddag. Eftersom det var så varmt låg vi först några timmar på stranden och tittade på allt folk och badade lite (Det är mycket lättare att bada i Cannes då de har importerat sand till sin strand om man slipper slå upp fötterna på massa stenar). Måste säga att det va väldigt skönt! Älskar att bada i hav!
Pga av strandhänget var vi inte så himla uppklädda eller fixade som en del andra som gick runt i Cannes men vi trivdes såklart ändå.
Efter att vi käkat lite kändes det som att det var dags att gå till röda mattan och kolla om det var några kändisar på G. Vi var ju inte de enda med den tanken så det var lite svårt att se. Bilderna jag har är under all kritik och tagna på storbildskärmen för när jag såg dem i "verkligheten" var de så långt borta..
Jag trodde inte jag skulle bli starstruck men när hela juryn gick förbi precis där vi stod (2 m ifrån högst) fick jag en liten chock! Det var ändå Robert De Niro, Jude Law och Uma Thurman bland annat! De är inte b-kändisar dirket. De Niro liksom! Chocken gjorde att jag inte lyckade ta några kort på de när de var så där nära.. men men.
Det var himla kul att vara där iaf!











En exalterad Karin och en söt Jenny följt av Juryn och sedan Ryan Gosling, Kirsten Dunst och Jane Fonda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar