söndag 22 maj 2011

Sol och bad och glass

Precis det ska en lördag innehålla.
Jag hade lite strandhäng med Bettina och sedan även med Petri. Det var najs men lite väl varmt (oj, oj hon vågar klaga! eg inte). Efter ett tag blir det för varmt att ligga ner, men man kan ju spana bättre om man sitter så ok! Värmen kan man även svalka med lite av Medelhavets salta vatten.. :)
På väg hem råkade jag köpa lite glass. Citron och caramel. Mums!

På kvällen följde jag med min lägenhetskompis och hennes bröder som är på besök ner till Fenocchio för dagens andra glasspaus. Avokado och speculos (typ pepparkaka) blev det denna gång och båda smakerna är så goda att jag alltid vill ha mer.. men så blev det inte. Inte den här gången heller.


När det fösta sällskapet gick iväg för att äta middag (Ja, jag övertalade dem att börja med efterrätten) mötte jag Sofie och hennes besök, mamma + mammas man. Trevligt sällskap båda gångerna men lättare att vara trevlig själv när man kan prata svenska (= sällskap nr 2).

Jag somnade nöjd och relativt tidigt, för att vara utvilad till idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar