måndag 30 maj 2011

"Roligaste sporten"-söndag

Igår var det en sjukt bra söndag för jag var i Monaco och kollade på Formel 1!
Och jag älskar Formel 1!

Man är ju student så jag hade inte köpt någon biljett men jag hittade en bra höjd att stå vid så att jag såg banan på tre ställen och en tredjedel av en tvskärm. Inte illa om jag får säga det själv.
Ljudet var som vanligt underbart, men inte för högt där jag stod. Man kunde halvskrika sig fram till en konversation med de här två: Sofie och Wlad.


Bilderna är ju inte topp när man har kombinationen lite sämre kamera + bilar som går i 350 km/h men jag lyckades få in en bild på absoluta favoritbilen och favoritföraren; Ferrari och Bästa Alonso!



Ett tag där var det lite dramatiskt då det blev rödflagg! Jag har kollat på F1 i iaf 9 år och kan inte komma ihåg att jag sett rödflagg förut (vilket jag ju måste sett men förträngt). Irriterande då vara att man där jag stod inte fattade vad som hänt. Vem var skadad?!
Det visade sig vara Petrov som kraschat och tagits till sjukhus, som tur var han inte allvarligt skadad!

Loppet slutade med att duktiga Vettel vann (fatta att han är född 87!) följd av Alonso och Button (bara favotiter i topp, lovely!).

På vägen hem stannade vi i Villefranche och solade och badade lite. Där finns den bästa stranden för de har små mjuka stenar istället för äcklig sand som fastnar överallt eller obekväma stora stenar som i Nice.


På kvällen mötte jag upp Jenny, Maedi, Bettina och Perti för Lite käk på stranden.


Bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar