måndag 16 maj 2011

Älskade Charles

Just nu sitter jag och skriver en fusklapp till mitt möte på biblioteket imorn. Jag känner att jag kanske får rätt info och visar mig artig (inte glömmer att "ni:a" osv) om jag har allt skrivet direkt på franska. Om jag förstår vad hon svarar återstår att se.
Samtidigt som jag knåpar med det lyssnar jag på det bästa som finns! Min älskade Charles Dickens och hans Christmas carol (okej det är inte hans röst, utan Sven Lindbergs, men ändå)! Bästa boken och bästa historien någonsin. Det är den min tatueringsgubbe på benet lyssnar på och den jag kan lyssna på om och om och om igen.

På eftermiddagen roade jag mig med att köpa, skriva och posta vykort till nära och kära som fyller denna vecka och att köpa en tidning och sätta mig i solen bland pensionärerna på Place Garibaldi för att bläddra i den och titta på folk.
På hemvägen råkade jag köpa en lång, vit, underbar klänning :)

Tyvärr blir det som vanligt att jag handlar skandinaviskt då det i denna skönhet står Vero Moda..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar