onsdag 23 november 2011

Uuuhh the hassle!

Irriterande grej.
När jag var i Kanada nyss så åkte vi ju över på Amerikanska sidan av Niagara Falls. För det fick jag som vanligt en grön liten lapp häftad i passet som tillfälligt inresetillstånd. När man lämnar USA och åker tillbaka till Kanada är det meningen att gränspolisen ska ta den lappen (om man inte ska tillbaka inom en väldigt snar framtid). Det gjorde inte den kanadensiska gränspolisen. Jag fick sedan höra att det är lugnt, de kan ta den på flygplatsen (tullen eller någon?). Så, på flygplatsen pratade jag med flera anställda på olika befattningar om att jag hade denna lapp i mitt pass. Vad gör Kanada då? Jo, de vägrar att ta den förbannade lappen! VÄGRAR!
Så nu sitter jag här i Sverige med mitt pass, fortfarande registrerad som besökande i USA.
Jag har fått tag i Amerikanska Ambassaden som skickat en lång lista på information som de helst vill att man ska skicka till någon adress i USA för att inte bli nekad att komma in in landet nästa gång (för skickas inte info, bla den gröna lappen, hur ska de då veta att jag inte varit i USA hela tiden?). Suck.
Om ändå gränspolisen hade gjort sitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar