lördag 12 november 2011

Montréal 4-11 november

I'm back in Sweden.. kul eller inte, hm? Är en sådan som aldrig längtar hem och trvis bra överallt.
Min resa var iaf lyckad och najs! Det enda lilla var att jag landade på fredagkvällen och men min resväska kom på söndagen.. No panic, jag packar alltid extra kläder i handbagaget.

Första kvällen: Landade efter en hel dags resande, hittade inte väskan (för den ville visst vara kvar i Amsterdam ett tag till), gick och klagade lite, tog en buss, tog metron och kom fram till området min vän (Naci) bor. Det tog sitt lilla tag men direkt när jag kom fram drog v och mötte upp en av hennes vänner för middag.
Middagen bestod av pommes frites med ost och sås (gravy) och kött på. Eh say what? tänker man kanske men det var faktiskt väldigt gott. Poutine heter det och är tydligen sjukt poppis i Kanada, iaf i Quebec (provinsen) och de har det till och med som side order på typ Burger King..
Najs liten outing första kvällen. kunde inte stanna uppe för länge för en roadtrip väntade på lördagen :)

Btw, människorna i kanten på bilden utanför restaurangen står i kö för att äta mjuka frites..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar