måndag 21 november 2011

Senast lästa bok

Okej detta stämmer ju inte riktigt då jag läst en stor hög kurslitteratur..
Men.
I natt läste jag ut En dag av David Nicholls.

Jag gillade den men blev arg ungefär i slutet av kapitel 18.. ville inte läsa mer men gjorde det. Och det kanske var bra. Boken gjorde mig glad, arg och ledsen. Glad för att den var schysst skriven och konceptet med en dag per år gör att man inte får veta allt vilket triggar fantasin. Arg och ledsen för att handlingen inte utvecklades som jag ville och för att jag delar en del tankar med Emma i boken.. ensamma tankar. (Verkligen inte ofta men när de står där svart på vitt blir man påmind om dem..)
Värd att läsa, iaf om är drömmare, romantiker eller fan av chicklit!

Nu är frågan; att se filmen eller inte?

3 kommentarer:

  1. Filmen är fantastisk och gjorde verkligen boken rättvisa! Men jag måste utfärda en STOR varning för tårar. Tårar som rinner långt efter att eftertexterna rullat klart. Du förstår varför. Men se den!

    SvaraRadera
  2. Oj high praise för filmen! Då måste jag ju se den :) Det var ju ändå du som sa åt mig att läsa boken också Tove så jag tror på dig!

    SvaraRadera
  3. I det här fallet tror jag att du gör helt rätt i det. :) Ses på lördag, finis! Då ska jag se till att ladda upp Milowbilderna också (shame on me). KRAM!

    SvaraRadera