onsdag 16 november 2011

Dag 7-8

Enda dagen med dåligt väder (regn). Tog en tur till en saluhall. önskade lite tyst att vi hade en sådan i Eskilstuna, love saker man kan äta! Käkade lunch där, någon sorts pirog.. undrar om jag kan göra dem hemma?
Vädret bjöd inte till några längre promenader så jag slog mig ned inne på old faithfull, Starbucks, och chillade lite. Men, man orkar ju bara chilla en stund när man är i en ny stad så jag drog vidare till Montréals science center och tittade på en IMAX 3D film, Tornado alley. Inte så spännande som jag trodde men lite sjukt att typ känna som att man är inne i en tornado och väldigt intressant info om sådana fenomen. Första gången för mig på en IMAX också..
På kvällen: Middag (så klart!), drinkar på Bar inc. och utgång på nåt ställe på B. Kul kväll!, bra musik ute! men lite för få andra festprissar på klubben (baren var super!). Hade den musiken kommit på ett fullpackat le grand hade folket jublat, mina franska "medfestare" tyckte inte att hip hop dög att dansa till. Hm.. hehe.
Morgon sista dagen. Mitt flyg går inte före ca kl 20. Man hinner göra något mer kul. Åka skridskor! Vi drog iväg till en liten inomhusbana i ett köpcenter/kontorskomplex och hyrde skridskor. De var inte lika bra som mina hemma så det tog ett tag innan det gick bra. Jag ramlade till och med en gång hehe. Men det var najs och kändes bra att hålla på med en vintersport när man ändå är i Kanada.
Jag har självklart inte berättat om allt jag hunnit med under min vecka i Montréal men det hade blivit lite långt.. Måste nog säga att jag är mycket glad över att jag åkte och hälsade på och glad över mitt första besök i Kanada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar