onsdag 2 november 2011

Den senaste tiden..

Har glömt berätta några saker (viktiga?, nej men ändå).
Förutom att jag har pluggat i snitt 8h/dag de senaste veckorna har några andra grejer hunnit hända också.

Jag blev erbjuden att vara högstadievikarie i några veckor i franska, svenska och engelska. Jag fick erbjudandet eftersom det är brist på fransktalande människor i den här staden och skolan ville helst att eleverna faktiskt får lära sig något på lektionerna (smart tycker jag!).
Efter att ha funderat och diskuterat detta en lång stund var jag till slut tvungen att tacka nej. Jag har alldeles för mycket i skolan den här hösten och ska dessutom resa bort en vecka, så jag var tvungen att prioritera mig själv. Tråkigt eftersom jag alltid velat prova på läraryrket! Man kan ju hoppas att de behöver hjälp även i framtiden..

Sen var det ju den här uttagningen för att bli spinningledare på Friskis.
Det gick bra och de tyckte att jag skulle passa bra som ledare. MEN. Eftersom jag var ärlig och berättade att jag kanske ska bli RPM-instruktör på Gympozz också så fick jag inte bli ledare på Friskis. De sa att det hade varit okej om jag hade varit ledare i vad som helst annars.. hm. Aja. Kul att veta att man ändå gjorde bra ifrån sig.

I fredags var jag på förvernisage på jobbet med vin och snittar (besök Eskilstuna Konstmuseum, bra utställningar just nu och alltid bra permanent samling) och efter det gick jag hem till mamma på middag med champagne och chokladprovning. Inte illa :).
Mums!

Dessutom lyckades vi igår ses alla tjejer (som bor här) för första gången, med båda barnen, på flera veckor! De är så underbart söta både Liam och Kayla att man bara vill äta upp dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar