måndag 14 november 2011

Dag 4

Dagen blev inte så lång för vi kom tillbaka till Montréal sent på kvällen och orkade då inte gå upp tidigt på morgonen. Logiskt eller hur!
Naci tog i alla fall med mig på en promenad till Mont Royal, en park på ett berg (kulle skulle man kanske kalla det i andra städer). Jag är väldigt svag för "utsikter" och denna park hade en fin sådan över staden. Naci leker paparazzi överallt och tog en bild på mig där uppe som faktiskt är rätt skön!
Naci hade väldigt mycket att plugga (hela veckan faktiskt) så jag strosade runt mycket själv. Denna eftermiddag/kväll tog jag en tur till gamla staden och promenerade sedan hem längs en shoppnggata. Det var najs men precis som här hemma går solen ner väldigt tidigt och allt var mörkt. Oh well.
Råkade handla en sockersöt tröja i en japansk affär.. passade perfekt!På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang som heter Juliette & Chocolat... gissa vad deras specialitet är..:) Efterrätten var nog den godaste jag ätit i mitt liv, en brownie med någon sorts kolasås på.. vi blev båda helt tysta när vi fick in chokladen i munnen.. mums!

1 kommentar:

  1. Underbara bilder! Så mäktigt från fallen! Kramar

    SvaraRadera