torsdag 3 mars 2011

Je suis contente d'être a Nice!

Betyder ungf: Jag är nöjd över att vara i Nice.

Men tydligen har jag tappat MASSOR av mitt franska tal (jag förstår ungefär lika mycket) under det dryga år jag varit härifrån! Hemskt!
Och det är inte bara som det känns, utan nu ikväll på träningen fick jag höra det av två personer. Ena brukar retas med mig, och jag tillbaka så klart, så om han menar det är jag inte 100 på.. men den andra skulle nog inte säga det om det inte märktes. Det hjälpte kanske inte att jag läste Italienska i höstas heller..
Aja, bara att prata mer då antar jag.. men att veta att man blivit sämre gör en lite osäker och det är en sak jag annars aldrig är när jag talar främmande språk. Jag bara gör. Tusan!

Nu får ni hemma i Sverige ta och lära er franska så att jag inte behöver tappa språket igen!!! Jag gör självklart samma sak för någon annan om ni ber mig.

Förut idag:När jag känner mig färdigpluggad för dagen här så är det många fler timmar av dagen som är händelselösa.. kan vara för att det inte finns så mycket att se på tv.. då får man göra annat. Läsa tidningar till exempel :)

Nu: yoghurt med röda bär, äpple och müsli framför
Antikrundan. Svt play rocks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar