tisdag 29 mars 2011

Besök

Jag har haft besök av pappa i helgen. Trevligt.
Dock måste han haft med sig regn i bagaget för under söndagen vräkte det ner.. men men man kunde hitta på saker att roa sig med ändå. Under söndagseftermiddagen besökte vi Parc Phoenix (tropisk trädgård/gigantiskt växthus) och det asiatiska museet som ligger bredvid. Helt okej söndagsnöje.

Här står jag under en gigantisk ormbunke, det har jag nog aldrig gjort förut..

Igår tittade solen fram lite då och då iaf och vi tog en vända på stan för att leta efter en äggkopp till mig (som jag hittade, bild kommer) och bläddra bland lite skivor och böcker. Vi tog en vända ner till havet, käkade glass och tog oss upp på collinen så pappa skulle få se stan uppifrån och knäppa av några bilder. Eftersom det var en vanlig veckodag var det sjukt lugnt och skönt där uppe så vi hängde där ett tag.
Lite skillnad på vädret.. Pappa ser glad ut trots det gråa.

En av de mer lyxiga saker som sker när någon av ens föräldrar hälsar på är ju att man får äta på restaurang! Mums! God mat blev det både söndag och måndag. Igår gick vi till en resto som jag alltid velat prova för den ser estetiskt tilltalande ut. Det kanske inte alltid är ett kriterie man ska gå efter men maten var god så min känsla var bra. Dock slog det inte söndagens anklår med färsk pasta och tomat/olivsås. Anka är sjukt gott säger jag bara!


Vi åt lunch på ett litet ställe i gamla stan som heter Snack la banane! Är det inte det bästa namnet ever?!

Det är lite sjuk för sist när pappa var här och hälsade på var med Tomas i oktober 2008. Då regnade det nästan hela tiden. Och nu regnade det hela söndagen. Om detta hade varit i England eller Borås, ställen som har rykte om sig att vara regniga hade det väl inte varit så konstigt. Men Nice har väldigt få regndagar per år, så att pappa ska pricka in dem varje gång är ju lite illa. Kan tillägga att det är strålande solsken idag och pappa är på väg hem till Sverige igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar