onsdag 30 mars 2011

Äggkopp och chockrosa/fuchsia

Jag har varit på jakt efter en äggkopp sedan jag kom hit. En vanlig äggkopp. En äggkopp som passar mig samtidigt som den är lagom stor. Inte så svårt att hitta kan man tro. Fel! Det har varit väldigt svårt. De flesta som jag hittat, och det har inte varit många, har varit alldeles för.. hm.. fåniga för mig. Man vill ju inte behöva kasta den senare bara för att.

Men tack vare Habitat har jag nu fyra fina äggkoppar i bjärta färger och dessutom i plexiglas så jag kan transportera dem (eller ta en shot ur dem) utan att de går sönder. Trevligt.


Pappa och jag hittade något annat kul. En siliconform från Lékué där man gör sin egen Calippo isglass! Självklart köptes en sådan.. jag menar, glass!


Det har hänt något konstigt med mig.. jag verkar dras åt det chockrosa/fuchsia hållet när jag handlar. Vet inte varför.. Jag är ju naturligt röd och borde väl inte dras mot rosa.. men tydligen. Mest handlar det om köksredskap men ett av de senaste träningsplaggen är, ja se:

Här är tröjan precis testad och den presterade på topp!

1 kommentar:

  1. Aha, vad det en isglass-form... jag trodde att det var en... nåt annat. (säger mamma)
    (jag kan inte skicka kommentar utan att välja anonym, jag får inte iväg kommentarer annars... fel på mig eller på systemet??)

    SvaraRadera