söndag 6 mars 2011

Carnaval de Nice

Varje år vid den här tiden (oftast februari) är det karneval här i Nice. Det är en av världens största. Varje år är det ett speciellt tema och i år är det temat Medelhavet. Denna gång håller karnevalen på mellan 18 februari och 8 mars så när jag idag såg "tåget" för första gången är de alltså inne på sluttampen. På tisdag ska kungen brännas upp ute i bukten inför tusentals åskådare och under fyrverkeri.





Det var en strålande dag att vara ute och kolla på festligheter för solen lyste med all sin kraft och det var nästan lite för varmt med bara sweatshirt på..
Jag var för övrigt otippat fräsch idag trots att vi var hemma hos Jenny och Maedi och festade igår kväll.

På väg hem från Masséna och området där karnevalen håller till tog jag och Sofie (som var med mig bland den enorma folkmassan, det var ju söndag = alla fransmän är ute) vägen över la Colline. Det är alltid så mysigt där uppe och man får en awesome vy över Nice and beyond!

Och så gick den här dagen med! Och jag hann till och med plugga lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar