söndag 17 april 2011

Vilken lördagkväll!

Igår kväll tänkte jag, Sofie och Jenny att vi skulle fira att Sofie fyllde år i torsdags. Sofie sa "jag vill gå någonstans där vi inte varit förut, och jag vill klä upp mig!" Vi går och tar en drink i baren på Negresco föreslog jag och så blev det!


Vi klädde upp oss, vilket inte händer ofta här i Nice där alla är super relaxed i klädstilen. Jag försökte iaf klä upp mig men jag kan inte säga att jag hade mycket att välja på då alla mina tjusigare outfits är i Eskilstuna..
De andra två var iaf väldigt fina :)
Jag invigde ändå ett par högklackade skor, vilket mina fötter inte är så förtjusta i idag, men igår gick det bra.

Så, vid 22 befann vi oss utanför Negresco, som är ett mycket känt lyxhotell här i Nice för er som inte vet, och vi var lite nervösa över att gå in eftersom ingen av oss varit inne där förut och vi inte är rikemansbarn direkt.
Men oj! vilken härlig kväll vi hade! Har inte fnissat och haft så stort leende påklistrat på väldigt länge! Man borde hänga på lyxhotell oftare för man blir ju väldigt bra behandlad! Folk öppnar dörrar åt en och hjälper en med det ena och det andra.

Vi kände oss extra välkomna då vi blev uppvaktade (uppraggade à la Negresco) av personalen! Allt vi köpte var varsin 15 euros drink men när vi gick därifrån hade vi druckit två drinkar var och ett glas champagne (antagligen Tattinger för det var billigast (!) på menyn..) var! På det hade vi dessutom fått macarons och några andra små kakor..(och ett telefon nr) Lovely! Lite prinsessiga kände vi oss allt för vi är inte alls vana vid sådana här ställen!

Lite hjälpte det nog att vi lät Sofie öppna presenter under första drinken.. då sjöng pianisten "happy birthday" och de andra små kakorna kom in. Och personalen frågade om vi ville att de skulle ta ett foto av oss.
Bilderna är för övrigt inte alls bra för jag vågade inte pilla med inställningarna eller ta så många kort när vi var på ett så fancy ställe..




På vägen hem slank jag och Sofie in på Thor, Sofie tog en öl och vi fick godis!

Bästa lördagen på länge, helt klart!

Bilderna på Negresco kommer från www.hotel-negresco-nice.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar