onsdag 20 april 2011

Feber och annan skit

Dålig start på dagen.. Inget glatt inlägg.

Min dag började sådär. Jag gick upp vid nio, kände att jag hade feber men tänkte ändå att det var okej eftersom jag skulle sitta inne och plugga hela dagen.
Vid kvart i 10 satte jag på datorn för att förbereda mig för dagens lektionschatt kl 10. Jag har bara lokal åtkomst till internet. Vad nu då? Helt plötsligt säger den tomma internetsidan att jag inte har internet för räkningen inte är betald!
Jag ringer direkt till förmedlingen som jag hyr lägenheten igenom (den dyyyyra lägenheten som jag tog med förutsättning att DET MÅSTE FINNAS INTERNET..)

Kvinnan på förmedlingen blir självklart förvånad över problemet eftersom hon vet att ägarna ska ha satt betalningen på autogiro.. Hon ska försöka kontakta ägarna så de kan fixa problemet eftersom jag behöver internet NU.

Pga detta och det faktum att jag kände att jag verkligen behövde vara med på chatten, var jag tvungen att snabbt som attan klä på mig, packa ner datorn och böcker och rusa till biblioteket (rusade till bussen eftersom jag har feber..)!
Som tur är har jag bibliotektskort och får då använda internet och som tur är är det onsdag idag och bibblan öppnade kl 10 och inte 14 som de gör de flesta andra dagar..!
Jag kom in på chatten 10.25 och hade i princip inte missat någonting (yey!).

Så nu sitter jag här.. irriterad för att ett problem uppstod men glad över att jag kunde lösa det ändå. (Och glad över att de har skollov i frankrike nu så inte alla studieplatser i bibblan är upptagna. De har måååånga men det är poppis att plugga här.)

Undrar lite hur länge detta kommer vara ett problem..?

(Kan meddela att det sitter två yngre tjejer bredvid mig, kanske 17 år. Inte nog med att de tisslar och tasslar hela tiden och verkar sjukt snobbiga så luktar de lite illa..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar