lördag 16 april 2011

Mer chick flicks

Jag har funderat vidare i chick flicks spåret.. Tänkt lite på de filmer som jag sett om och om och om igen, ibland flera gånger på rad under samma dag. Stört, jag vet. Men jag antar att det ger samma signaler till hjärnan som efter träning eller när man ätit choklad. Hjärnan säger "jag mår bra av det här, ge mig mer.." Jag ger ofta hjärnan mer chick flicks när den ber om det.

Jag har funderat över mina favoriter, de jag kan se flera gånger på rad och tycka att det är minst lika bra den tredje gången som den första.. Jag försöker se min dvd-hylla framför mig men misslyckas så jag har säkert glömt någon som jag kolla mycket på.. Det blev en hel del filmer..

De som visats flest gånger hemma hos mig är;
You've got mail
Under Toscanas sol
Amelie från Montmartre
Julie och Julia (min senaste besatthet Love it!)
Chocolat
Vid din sida
The holliday
Paris je t'aime
Love actually
Djävulen bär Prada
Före detta fruars klubb




Filmer jag sett många gånger men det var ett tag sedan..;
Snyltgästen
Pretty woman
Blommor av stål
Livet är en schlager
Dirty dancing
Grease
Tio orsaker att hata dig
Sound of music
Stekta gröna tomater
The notebook (Dagboken på svenska?)




Vilka har jag glömt, chick flicks alltså??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar