fredag 29 april 2011

Lite depp..

Jag tänker beklaga mig lite..

Jag är helt ur spel och känner mig nedstämd. Detta beror inte på något allvarligt eller så utan bara (eller till stor del) på att jag bytt lägenhet. Mina två månader i härligheten men hotelliknande hem och solig balkong är slut och nu ska någon annan (lucky) bo där. Jag bor nu nån gata bort i en typisk fransk lägenhet. Utan balkong. Som verkligen luktar gas och med fönster ut mot en supertrafikerad gata.
Jag kom dit igår och gaslukten slår verkligen emot en när man kommer in (lägenheten värms med gas och aggregatet eller vad man kallar det är i köket)! Detta hade jag inte känt när jag kollat på lägenheten i mars..
Sen kom natten och jag skulle sova (äntligen för hur underbart roligt det än var med mammas och Svens besök så snarkar de en del (sorry) och jag har inte sovit ordentligt sedan förra fredagen..)
Men så blev det inte. Jag sov men var väldigt medveten om alla jävla ljud som bilar, lastbilar, sopbilar, bussar och gatustädare hade för sig.
Man blir inte på bättre humör när man inte får sova.
Nu vill jag bara tillbaka till den andra lägenheten (som jag var för studentigt fattig för att unna mig under hela perioden, trodde jag iaf innan jag fick veta vad jag får tillbaka på skatten) eller åka hem till Sverige.
Men fina Anna kommer hit nästa vecka så hem ska jag inte!

Jag vet att det bara är att gilla läget, jag har ju valt själv.
Men just nu är tjejen som jag delar lägenheten (och aldrig träffat) i Paris och internetuppkopplingen är hennes.. vilket betyder att jag inte har något internet i lägenheten tills på måndag heller. Det blir inte roligare eller mindre ensamt när man inte ens kan gå online..
Just nu sitter jag på biblioteket igen för jag har tre uppgifter som ska vara klara på måndag/onsdag. Kul kul.

Måste kanske kolla upp det där med gasen.. lite läskigt att sova när rummet bredvid stinker gas.

Tur att man kan träna lite så man får en endorfinkick och känner sig bättre en liten stund!

I natt ska jag testa att sova med öronproppar och hoppas på det bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar