torsdag 14 april 2011

Utan vatten

Idag var vattnet avstängt för alla hus på gatan mellan kl 9-16 för att de skulle laga någon läcka någonstans. Detta betyder ju att om man som jag, är hemma hela dagen och pluggar blir det svårt att laga mat och tvätta sig och liknande, så jag bestämde mig för att hålla mig hemifrån större delen av tiden. Annars skulle jag bara få för mig att tvätta händerna stup i kvarten..

Min dag har istället spenderats promenerandes till stan, gått runt lugnt och stilla och kollat i massa affärer, mest i bokhandlar och på hm och Zara, jag åt mumsig lunch på ett av favoritställena och tittade sedan i fler affärer. Jag inhandlade bara något så tråkigt som en bikiniunderdel. Och en kokbok för "små budgetar".

Efter en massa timmar på stan gick jag till biblioteket och försökte leta fram information om dess arkitektur och lite annat smått och gott som jag behöver till min uppsats i maj. Det gick sådär. Men bibblan-damen gav mig adressen till ett annat ställe som tydligen ska ha alla dokument som rör det urbana. Jag hoppas att jag har bättre tur där.

Efter det gick jag hem för att chilla och sedan vända igen och dra på Balance.
På det blev det jordgubbar och yoghurt och nu är jag trött.
Det är jobbigt att ha en "ledig" dag. Fast rätt najs också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar