söndag 10 april 2011

Ätbart!

Mmmm mat..
Jag sitter och väntar på att min middag ska koka färdigt. Det är jobbigt för jag är väldigt hungrig!

Igår kväll åt vi middag hemma hos Sofie. Det blev ganska internationellt med karelska piroger (finskt) med ägg och smör, det ska eg vara äggsmör = smör och ägg blandat men det gjorde vi inte. Vi åt också salade niçoise och såklart baguette till det (franskt) och vi drack en himla massa sangria (spanskt). God måltid var det i alla fall.
Jag hade aldrig ätit karelska piroger förut men jag måste säga att det var överraskande gott! Det smakar typ gröt.

Och i fredags kväll åt jag godaste pajen ever! Det var en mandelmassa/hallonpaj och den slukade jag på två röda för jag är väldigt förtjust i både mandelmassa och hallon. Perfect combo.


















Bildkvalitén är inte super då bilderna är tagna med min gamla mobil där mitt franska simkort sitter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar