fredag 15 april 2011

Chick flicks

Vad är det med chick flicks som är så bra och mysigt? För egentligen tycker man ju oftast, om man tänker efter, att handlingen är banal och förutsägbar. Men ändå kan man kolla om och om och om igen..
I mitt fall kan jag ju skylla på att jag är drömmare och en person som har väldigt lätt för att romantisera saker. Det är som att realisten i en tar semester i samma stund som filmen börjar.

Ikväll har jag suttit och njutit framför en av mina favoriter, Under Toscanas sol. I love it! Den är.. mysig. Filmen är säkert inte bra egentligen men jag får en underbar känsla i kroppen när jag ser den! Och jag har varit kär i Toscana sedan 2006 då jag bodde i Florens i några månader.. (Jag har läst boken som filmen är baserad på, den var bra men ingenting är detsamma i filmen som i boken).
Bilden är från cdon.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar