tisdag 29 april 2014

Det där med ödet eller slumpen

Jag tror på någon sorts blandning mellan den fria viljan och ödet. Att vi väljer hur vi agerar och reagerar men att något annat styr vad som händer. Typ. Saker händer av en anledning, man kanske inte bara förstår anledningen. Typ.

Förra veckan sökte jag svar på en fråga eller kanske mer önskade att en känsla skulle försvinna om det ändå inte skulle hända något med den. Direkt efter går jag ut och går och sätter en av mina spotify-spellistor på shuffle. Det sjuka var att de första låtarna som spelades MYCKET väl tolkas som svar på det jag önskat.. Självklart kan man säga att det bara var ett sammanträffande och låtarna är ju slumpvis utvalda osv. MEN det är mycket roligare/intressantare att tänka att universum ville säga mig något!

De fem första låtarna var i princip förlängningar av varandra i ton och tema. När den sjätte låten startade började jag skratta. Det var nämligen den här:
Where's your head at

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar