söndag 6 april 2014

Paris jag gillar dig

Jag kände för att komma iväg lite så i onsdags kväll drog jag till Paris för några dagars häng. Jag ville bara vara och inte tänka på annat än det jag råkade se för stunden. Det gick bra som vanligt, jag har inte producerat mer komplicerade tankar än typ "är jag hungrig, ja eller nej?" på 3 dagar och det är så otroligt skönt! Dessutom har jag inte heller haft internet och speciellt inte kollat facebook på de dagarna vilket var riktigt skönt och inte ett dugg ångestfyllt som jag trodde. Det kan vara den luddiga semesterhjärnan som tog över som gjorde det så lätt, eller så är jag inte så beroende som jag trodde. När jag kom hem i natt var det sista jag tänkte innan jag somnade "behåll den luddiga känslan i huvudet!"

Jag åkte mycket för att hälsa på världens bästa Sofie, min lilla ålänning som jag träffade i Nice för snart 6 år sedan.. Vi är båda dåliga på att höra av oss och ses sällan men vi vet var vi har varandra och det är alltid så lätt och kul att ses! Och nu så passade vi på att bara vara! Promenera massor, dricka lite, äta lite, shoppa lite.. sådant trevligt ni vet.

Jag är alltid den bästa versionen av mig själv (alltså den jag själv tycker bäst om) när jag är ute och reser för då är jag lugnast, nöjdast, gladast och grubblar minst eller inte alls. På många ställen är jag även lång och lite exotisk också vilket inte suger hehe.

Och just det, det var vår och 18 grader i Paris.

Fina Sofie i latinkvarteren


Okej, det kanske inte är såhär suddigt men man spenderar ju en del tid nere i metron.. borde fota där oftare



Gör som alla andra, luncha i en park. Här är Place des Vosges



Vi fick köa en timme men det är så värt det! Le Relais de l'Entrecôte, du börjar med en sallad och sen kommer entrecôt, sås och pommes frites tills du säger att du är mätt! (pssst, det är en kedja och finns i fler länder..)







Jag hängde någon timme inne på Centre Pompidou.. tyckte att jag var rolig med mitt nya Jackson Pollock linne framför en av Jackson Pollock-tavlorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar