måndag 16 september 2013

Utmaningar!

Jag nämnde förut att jag bara har några få saker på hjärnan just nu. De två som inte är träningsrelaterade tänkte jag berätta om nu.

Det är så att jag har antagit två (för mig) stora utmaningar. En kommer löpa under det kommande läsåret och en kommer redan om ett par veckor.

Det är så att jag fått för mig att jag ska ta en magisterexamen i konstvetenskap (varför är jag inte säker på men nu är det så). Bygga på kandidaten alltså. Det kommer krävas mycket energi av mig då jag ska läsa en kurs som jag (tyvärr) inte alls är intresserad av och därför inte kan alls bra. Vi har redan börjat med den och jag kände mig lost från första stund.
Dessutom ska jag krysta fram en magisteruppsats. Jag har vetat länge vad jag vill skriva om så blir ämnet godkänt är det bara att älga på. Det svåraste för mig kommer vara språket. Jag har inget akademiskt språk. Jag har ett berättande språk och det går inte riktigt hem i den akademiska världen. Men det ska nog bli bra!

Den andra utmaningen är att jag tydligen sagt ja till att hålla en föreläsning på Eskilstuna konstmuseum. Den kommer hållas på lunchen om nån vecka och är öppen för vem som helst som vill lyssna. Utmaningen ligger i att jag, när jag blev tillfrågad, inte alls var expert på ämnet jag ska prata om. Långt ifrån expert. Det börjar kännas mer hemma nu och jag planerar att hålla en mycket trevlig föreläsning så klart! Men än är jag inte där..

Så, tänkte bara säga det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar