tisdag 18 oktober 2011

Måndag med Milow

För några månader sedan såg jag att Milow skulle till Nalen i Stockholm i oktober och tänkte, varför inte gå dit? Jag frågade om fina Tove ville följa med och så igår var det dags.
Vad kan vara bättre en måndagkväll än att gå på konsert med en underbart duktig (och söt) belgare? Nothing comes to mind. Hans musiker är minst lika duktiga de och spelningen var en riktig hit, man blev varm i hjärtat.. Han kör mycket med (roligt) mellansnack också, tummen upp för det!
Vi var inte direkt den största publiken i världen men vi lät ganska bra ändå! Stämningen var lugn men ändå på topp och det kunde nog inte varit en mysigare kväll.
De flesta låtarna var från senaste skivan, men han slängde in lite annat blandat med, tex mina favoritlåtar från förra skivan, Born in the eighties, out of my hands och you don't know.
Extra roligt med kvällen var att Tove (som knappt hört Milow förut) blev helt såld! Score ;)

Jag har varit på x-antal konserter hittills i livet, mottot är att det aldrig är fel med livemusik, men jag har aldrig varit något galet "fan" eller ens bett om en bild även då jag verkar dra till mig artister och alltid står bredvid någon bandmedlem av något slag på spelningar (ser väl lugn och snäll ut?).
MEN. Igår, när det var lugnt efter spelningen och den talagfulle sötnosen själv gick runt och frågade om han "kunde göra något för någon" kände jag att det kanske var dags att leka "fan" för en gångs skull. It was long overdue.. Jag tog en bild med honom. Om inte med Milow så vet jag inte om det skulle bli av alls (hehe). Så var det med det.
Beviset

Slaggade på Tove och Manges soffa efteråt och kom hem imorse. Mysig måndag!

1 kommentar:

  1. Tack för en mysig måndag och för introduktionen till massa fin musik! KRAM

    SvaraRadera