måndag 12 augusti 2013

Nissa la bella!

Ja. Då var det så alltså att jag har spenderat de senaste tre veckorna på franska rivieran, i Nice (älskade fina Nice).

Det var nämligen så att min käre mor och hennes sambo hade hyrt en lägenhet i utkanten av gamla stan i Nice i tre veckor. Lägenheten hade plats för fler än två personer så de tänkte att deras kära ungar (de har tre var) kunde få chansen att komma dit en vecka eller några dagar och hänga. Schysst. Det framkom ganska snabbt att majoriteten av folket tyckte att "det kan ju vara bra om Karin är där hela tiden så vi har en guide och tolk eftersom hon har bott där". Så, jag kunde få vara där alla tre veckorna om jag ville.. Det tackar man ju inte nej till!

Det har varit mamma och Sven och jag hela tiden. Första veckan var Svens yngsta son Nisse och min lillebror nr 1 där också. Vecka två var Svens dotter Linn och hennes kille Kalle där också. Tredje veckan vara vi bara tre.

Vecka två och tre var jag superförkyld.
Det var 35 grader i skuggan och 27 grader i havet.
Jag gjorde inte ens i närheten av allt jag tänkt göra (typ åka till Marseille) för tiden gick så fort och jag var så förkyld.
Men vi/jag hann med en himla massa ändå! Som att träffa fina Sofie.
Speciellt hann vi med att bada massor och äta massa glass!

Den kommande veckan kommer det publiceras en hel del bildinlägg från Nice. På grejer man kan göra och mat och sånt. Tycker man inte om det behöver man inte titta.

Här är några halvdåliga bilder på det fina sällskapet.

Sven och mamma

Nisse och Joakim

Jag var ju också där. Hej hej!


Kalle och Linn

Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar