lördag 14 januari 2012

Maj 2011

Maj var en riktigt fin månad! Inte bara sett till det underbara vädret vi hade på rivieran utan även till de roliga grejer som hände.. Jag pluggade för fullt och skrev uppsats men hann tydligen med massa träning och andra roliga saker. Score!

Jag bytte lägenhet och delade den nya med en fransk/iransk tjej som heter Nastarane. Vi kom väldigt bra överens och hon är en riktigt skön person! Att det hjälpte min franska sjukt mycket behövs väl knappt nämnas..


I början av månaden kom underbara Anna på besök! Kan kan inte med ord förklara hur mycket det betyder för mig att någon av mina eskilstunavänner äntligen hälsade på mig utomlands! Att man alltid har roligt/trevligt med Anna gör ju inte saken sämre :) Vi hängde med Jenny på en restaurang vid havet, vi åkte till Villefranche och solade och badade en hel dag, vi gick ut i gamla stan och åt med Sofie och hängde runt allmänt i Nice.


Maj nere på franska rivieran betyder även att det är time för två väldigt glamorösa tillställningar; filmfestivalen i Cannes och Monacos grand prix!
Jag och Jenny tog oss till Cannes på avslutningsdagen för att sola och bada samt för att försöka få en titt på några av alla de filmstjärnor som staden myllrade av. Vi trodde att vi var coola men självklart blev vi helt till oss när juryn, bestående av bland andra Robert DeNiro och Jude Law var någon ynka meter ifrån oss..


Kan meddela att vi tidigare den dagen hade deltagit i en välgörenhetsdag för fattiga barn.. två bra grejer på samma dag ;)

Sedan var det ju formel 1 racet.. happy happy måste jag ju säga att jag var över att kunna gå på det (betalade dock inte inträde så jag stod på ett visst avstånd från allt ståhej) eftersom det är min favoritsport att titta på!


Ingen dålig plats att ha ett race på..
För de som bryr sig så vann självklart Vettel.. Men racet stannade upp en längre stund pga en krasch.. spännande med andra ord!

1 kommentar: