söndag 24 oktober 2010

Lyckan, kärleken och meningen med livet

Eftersom att jag vetat i några veckor att vi denna helg skulle se den filmatiserade versionen av den här boken så har jag skyndat mig att läsa den nu innan. Det svåra var bara att boken är så djup att den kräver reflektion mellan varje kapitel (och de är korta och många). Detta är inte direkt något som skyndar på läsningen.
Men.
Boken var jättebra! Den passade i alla fall mig och mitt sinne.
Det var ett tag sedan jag tänkte så djupt på mig själv och vad jag känner och vill, något som den här boken verkligen framkallar. Och det var lite skönt.

Att jag sedan inte var fullt fokuserad under filmen (blev inte så rörd som jag garanterad skulle blivit om jag inte läst boken) var för att jag mest satt och tänkte "sådär var det ju inte i boken.."
Filmen förstördes inte av det ändå, jag fattar varför de ändrat en del.. det måste väl ingå en del dramaturgiska komponenter i en film som inte behövs i en bok.


Läs den och se den!

1 kommentar:

  1. Den ligger och väntar på mitt nattduksbord. :) Ska bara ta mig igenom 900 sidor långa Shantaram först!

    SvaraRadera