söndag 17 oktober 2010

Fest och avgasrör

Igår var det inflyttningsfest hos Tove och Mange i sthlm. Himla trevligt! Skönt folk! Intressant val av uteställe (Weeping Willows Magnus stod för musiken). Kul transport av alla festgäster med kommunala färdsätt! Och självklart underbart att få träffa Tove igen :) En bra kväll helt enkelt!

Jag och Camilla tog deras bil upp, vilket betydde att jag höll mig till vatten hela kvällen (hade jag tänkt göra ändå). Det gick ju hyfsat bra att ta sig dit, missade en avfart men det löste sig. Det intressanta kom sen...
När vi var i närheten av där Tove bor började de bullra en massa från bilens bak. "vad sjutton är det" tänkte vi.. "det låter ju nästan som att avgasröret krånglar".. men aja, inget mer med det. Sedan festar vi och allt är fint.
När vi sedan ska bege oss hem på småtimmarna (eller tidig morgon) har vi även med oss Hanna hem. Najs, en till som kan hålla mig vaken. Och vakna var vi, speciellt efter Strängnäs.
"Varför just efter Strängnäs?" undrar ni..
Jo, en liten bit innan Strängnäs börjar plötsligt avgasröret att få nåt jäkla utbrott! Det pruttade som bara den, himla obehagligt ska jag säga.. Sen blev det helt plötsligt tyst igen. Bara sådär.
Jag kollar automatiskt i backspegeln och ser då hur det slår gnistror om något en bit bakom oss på motorvägen..
Vi har då alltså tappat avgasröret! Borta!
Man kan inte göra så mycket annat än att skratta. Som tur är hindrar inte bristen på avgasrör en från att fortsätta köra så vi kom hem som vi skulle. Men utan avgasrör.

Camillas bil är nu lite lättare och lite mer högljudd! (Men inte så farligt faktiskt!)

(Och ja, jag gillar utropstecken just nu..)

1 kommentar:

  1. Jäklar!! Tur att ni inte hade en bil tätt bakom er!

    Bra att du hade trevligt, det hade vi också. :) Hoppas vi ses snaart! Puss och kram

    SvaraRadera