söndag 31 oktober 2010

Adam Heldring & Moneybrother


Min lördagskväll blev inte alls som jag hade trott. Först var nog tanken att jag skulle umgås med någon vän. Det blev inte så. Sedan var nog tanken att jag skulle lägga mig tidigt då jag kände mig febrig och på väg att bli förkyld (förkylningen kom i morse). Det blev inte så heller.
Vid sju kom nämligen pappa med två biljetter till den utsålda konserten med först Adam Heldring och sedan Moneybrother (som började kl halv åtta). Så, jag spenderade kvällen på teatern i Eskilstuna.

Jag hade ingen aning om vem Adam Heldring var. Jag hade snappat upp att han var från stan, men that was it.
Jag blev positivt överraskad! Bra musik. Bra röst. Var tvungen att köpa en ep med snubben efteråt för att se om det låter lika bra på skiva som live, man kan inte alltid vara säker (och han hade nog skönare röst live..). Verkar vara en trevlig snubbe med. När jag köpte ep'n erkännde jag att jag inte hört talas om honom, men jag tror han tog det bra, jag menar jag gillade det ju tillräckligt för att lägga pengar på honom :)

Efter en klassisk teaterpaus var det dags för herr Anders "Moneybrother" Wendin. Bara han på scenen ensam med sin gitarr och stort stöd av publiken.
Sjukt bra! (av tidigare erfarenhet hade inte förväntat mig annat heller). Skönt mellansnack och hans röst var oemotståndligt het som vanligt. Det går inte att låta bli att fastna vid varje ord, varje ton!
Bra kväll, tack pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar