onsdag 14 maj 2014

Ut och spring första milen ever

Jag gillar inte att springa. Korta sträckor, visst, men ut och jogga är inte min grej. Jag blir för uttråkad. Och mina ben är ovana (eftersom jag sällan gör det) så de vill helst göra något annat, spinning eller burpees eller något annat de är vana vid.

Men. Vi har en kvartsmara här i stan i juni varje år och varje tisdag under våren är det ett gäng från Gympozz som springer den rundan, för det är roligare att vara fler. Och några ha uttryckt att jag borde hänga med. Och Pontus har tjatat ett bra tag.
Så, igår följde jag med. Feberkänningar (men utan feber) till trots. Jag hade aldrig sprungit en mil förut. Efter 6 kilometer tyckte jag de kunde lämna mig till mitt öde. Det vägrade de göra, jag skulle med. Efter 7 kilometer tänkte jag att hm.. bara 3 kilometer kvar och om jag brukar tvinga mina RPMare att orka spurta i 30 sek borde jag klara 3 kilometer. När det bara var en raksträcka kvar lyckades mina ben öka en gnutta i fart och jag kom i mål! Jag hade inte klarat av det om jag sprungit ensam, så tack! Nathalie, Pontus och Emil som inte lät mig stanna!

Inte nog med att jag kom runt, jag gjorde det på 58 minuter! Bra första försök! Det är jag jäkligt nöjd med även om det försämrade de andras tider en del..
Kan dock meddela att benen idag är något stela. Typ stela som i att det känns som att jag går på styltor. Värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar