söndag 17 november 2013

Oh it brings me back!

Igår kväll gick "Tio orsaker att hata dig" på tv. Skulle på förfest och hade inte tid att kolla men ville så gärna! Filmen med bland andra Heat Ledger och Julia Stiles kom typ 1999 och jag och många (mest tjejer kanske) med mig har sett den såååååå många gånger!
Så, jag Camilla och Hanna bakis-kollade på den idag! Man kan fortfarande alla repliker, låtar och ansiktsuttryck! Den filmen håller fortfarande ett starkt tag om hjärtat!

 
Kommer ihåg att jag har lyssnat på soudtracket till filmen hundratals gånger också.. två låtar sitter extra hårt.. den här
 

 
Joan Armatrading - The weakness in me
 
och den här
 

Sister Hazel - Your winter
 
Jag har redan återfått texten till den första i skallen..
 
Im not that sort of person who falls, in and quickly out of love
but to you I gave my affection right from the start..[...]
 
[...]You make me stay when I should not
are you so strong or is all the weakness in me..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar