måndag 24 juni 2013

The haircut from hell

I morse när jag vaknade hade jag långt, fint hår. Det har jag inte längre.

Den senaste tiden när jag tränat, vilket ju är varje dag, så har jag märkt att det precis är så långt att de slår mig i ögonen när det är i tofs eller fläta. Så, jag tänkte toppa det, klippa bort de där typ 5 centimeterna som nått ögonen.
Jag har i princip ingen inkomst i sommar så jag valde en frisör som jag sett är väldigt billig. Vem som helst kan väl klippa topparna tänkte jag. Mistake!!! Den jäveln slaktade mitt hår! Klippte av mycket mer än de 5 cm jag bad om! Jag sa så klart till men han verkade inte fatta och jag blev mer och mer förbannad! Jag gick utan att betala, jag var så arg att han inte vågade annat.
Jag drog direkt till frisören bredvid min lägenhet, ställde mig i dörröppningen och sa att jag behövde hjälp! Som tur var hade de tid och jag satt i över en timme medan den stackars frisören (som var lika chockad som jag) fixade till mitt hår. Idioten på det första stället (chic-någonting på Västergatan, gå inte dit!!!!) hade hackat i det så att det var alldeles ojämnt och hon behövde klippa av en hel del för att jämna till det. Änglar finns och de finns på Klippstudion i Eskilstuna säger jag bara!

Där rök längden som jag var så glad över. Men, hår växer ju och mitt växer väldigt snabbt så världen går knappast under. Himla onödigt bara.

Det sjuka är att jag måste ha känt på mig att något skulle hända för av någon anledning fotade jag håret innan jag åkte..

Längd före

Längd nu. Jämför bara med Barbapapas huvud..!

2 kommentarer:

  1. Men, när jag såg dig och utan att veta dramat innan - så tyckte och tycker! att du blev väldigt fin. Ser fräscht och genomarbetat ut! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det ser väldigt fint ut! Kram Tove

    SvaraRadera