tisdag 23 april 2013

Alghero

Ja, då var det ju så att jag var på en halvspontan lite minisemester onsdag till lördag. För några veckor sedan råkade jag, pappa och hans väninna se att det fanns ruskigt billiga flygbiljetter till Alghero på Sardinien och när jag även hade en trevlig rabattkod på hotells.com fanns det ju inget att tveka över!

Alghero var väldigt mysigt och, jag kan tänka mig, väldigt romantiskt med sitt fina historiska centrum komplett med ringmur och allt. Staden har allt man behöver, stand, hamn, fin natur runt om, vingårdar och så klart hur många restauranger och gelaterior som helst! Dessutom var det väldigt bra priser på både restaurangerna (fisk och skaldjur regerar här) och glassen. Behöver jag säga att jag var riktigt mätt alla dagar..
Jag testade till och med sjöborre som är en specialitet på Sardinien tydligen. Smakade mest av det de kryddade med men konsistensen var typ som ostron.

Torsdagen och fredagen bjöd på strålande sol så jag har några nya fräknar (överallt) och en mystisk solbränna från kläderna. Men snacka om det var skönt men 25 grader!







 Stranden var full av dessa "hårbollar"..



 Sjöborrepasta
 Hittade en trevlig resto som hade varit skräddare tidigare. Temat var skrädderi och inredningen och menyn (val mellan S, M och L) var inspirerat av detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar