fredag 7 september 2012

Pelle Plutt - ramsor och rim från gator och gårdar

Anna visade mig något sjukt roligt idag, något jag läst många gånger när jag var liten men helt glömt bort! Detta ur Pelle Plutt - ramsor och rim från gator och gårdar av Bengt af Klintberg (red.)

Efterlysning!
Polisen i Knashulta efterlyser Jakob Tofs, som försvann hemifrån i förra veckan. Han är lika bred som lång med fyrkantig mun och rutiga ögon. Han har en vårta på högra framtanden och haltar lite på vänstra armbågen. Vid försvinnandet var han klädd i hög hatt med blixtlås, skär sparkdräkt och fyra par gummistövlar. Man fruktar att han irrar omkring till häst i en öppen båt i Alperna med en klick havregrynsgröt i båda armhålorna. Den som kan ge upplysning om den försvunne Jakob Tofs kan vända sig till närmaste fågelholk!

Det fanns en rolig bild till texten också som jag tyvärr inte har just nu..

(Kanske är detta sjukt roligt för att det är fredag och jag är trött eller så är det bara sjukt roligt punkt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar