fredag 8 juli 2011

Trevliga saker

Jag åt lunch på stan med min fina mamma idag (Papas tapas, mums!) och råkade hitta några trevliga saker som fick följa med hem. Några köpta, några lånade.
Jag hittade en rolig ring på Gina, nämligen denna:

Sedan hittade jag färdigblandade pimm's på systemet, yum!, så de fick följa med.
Efter det tog jag en runda på biblioteket och kom ut med några (mycket) gamla böcker av Astrid Lindgren om Kati som tydligen ska handla om Astrids första utlandsresor.. Spännande tänkte jag och lånade dem. Det återstår att se om de är bra men det finns goda chanser till det då det ju är allas vår Astrid som har skrivit dem.

Btw. Är det inte underbart med bibliotek???!! Man får läsa/låna hur många böcker man vill, gratis!

Dessutom damp det första numret av en tidning jag klickat hem ner i brevlådan. Den heter Biografi och den var alldeles underbar! (Jag kanske tar i lite men tidningen var bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar