tisdag 26 juli 2011

BodyAttack = nej tack?

Jag älskar Les Mills och deras olika träningskoncept och kör (eller vill köra) de flesta av deras 10 olika pass.
Dock är jag inte alls speciellt förtjust i Attack. Det är typ som medelgympa fast jobbigare och man gör mest samma rörelser om och om igen. Mitt huvud gillar inte rörelserna eller enformigheten i dem utan vill ha lite mer utmaning i träningen och jag låter helt enkelt bli att köra det passet.
Men. Idag testade jag att köra det ganska nya passet, Cx30 (core x 30 min). Det var skitjobbigt men efter passet hade jag fortfarande spring i benen och ville köra något mer. Vad var det då efteråt om inte Attack?! Fine jag kan köra några låtar iaf tänkte jag och stannade kvar på det i brist på annat. Efter halva passet får jag sjukt ont i magen. Sådär ont i magen att man inte vet vart man ska ta vägen. Så jag tog vägen hem. (Jag fick ju iaf bra träning i drygt en timme).
Nu kommer jag säker ändå köra Attack någon gång igen då jag gillade Cx30 men jag tar magontet som ett tecken på att min kropp är lika ointresserad av attacken som mitt huvud är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar