måndag 8 november 2010

Ärvda intressen

Jag är en ta-reda-på-are, en person som, om jag undrar någonting, tar reda på det. Snabbt. Jag är också en person som helst inte åker någonstans (mest utomlands) utan att ta reda på en massa saker om platsen/landet jag ska besöka. Jag vill veta vad som finns att göra och se helt enkelt. Helst vill jag kunna en del av språket också.

Mina föräldrar har inte detta resekontrollbehov så jag har tänkt att det nog bara har med mina intressen att göra och inte något arv.. Tills senast jag var hos farmor.
När vi satt i hennes vardagsrum och rotade fram gamla bilder hittade jag (till min stora lycka) även trave efter trave med reseböcker och parlörer! Farmor och farfar verkar ha haft samma behov av kunskap om nya platser som sitt barnbarn. How lovely :)

Jag fick med mig en bok hem (hon ville att jag skulle ta alla med det tog emot) som är as skön! Det är en parlör med massa bilder i och namnet på föremålet på bilden på fyra språk; engelska, franska, italienska och svenska (intressant blandning.. jag menar, det är ju lite otippat med svenska i den mixen..förutom att den var till för den svenska marknaden).


Här är en del av de böcker som jag hittade hos farmor. Inte helt olikt hur det ser ut i mina egna hyllor och högar med böcker som ligger överallt.

1 kommentar:

  1. Du får gärna ta reda på om Hawaii är nåt man borde åka till... säger du-vet-vem...

    SvaraRadera