söndag 28 november 2010

1.a advent

På förmiddagen idag var jag hemma hos mamma och bakade lussekatter! Mys och gott. Vi bakade något som hette chokladmoussemuffins också, gott men alldeles för mäktigt, jag mådde illa efter halva och då kallas jag ändå Kakan för att jag inte har någon gräns när det gäller kakor och sådant.. men den muffinsen (vad heter muffins i plural? är det kanske muffins..) var gränsen.

Efter baket tog jag en sväng på stan och hittade en mössa som jag letat efter. Woho!
Jag hittade även jättesöta kakformar i form av en giraff, en krokodil, en elefant, ett hjärta och något som kan vara en apa eller kanske en känguru.


Igår kväll kom jag på den briljanta idén att baka in mögelost i pepparkaksdeg (kanske inte en revolutionerande upptäkt, men ändå), det måste ju bli gott eftersom det är gott med sådan ost på pepparkakor. Jag testade det idag och jag måste säga att det blev ganska bra :) Antagligen är det den perfekt "snitten" till ett glöggparty hehe.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar din mammas adventsljusstake med blockljusen. Så enkelt, men så himla fint!

    SvaraRadera
  2. Och vilket kakfat! Mums! Tippar på att det odefinierade djuret är en räv. :) Puss Tove

    SvaraRadera