måndag 18 februari 2013

The ghost of birthdays past

Hurra hurra, idag är det min födelsedag!
Vissa födelsedagar glömmer man bort och vissa stannar kvar lite längre även om man inte gjorde något speciellt.. Här är några jag minns lite bättre.

2003 Mamma och jag var på Gran Canaria med en av mammas bästa vänner och hennes familj. Min pappa och mina bröder var någonstans i Sverige och åkte skidor. Det enda jag minns av födelsedagen var att jag åt Paella och när pappa väl ringde på kvällen för att gratta så berättade han att min ena lillebror hade brutit benet den dagen..

2004 Jag och finaste Tove som bara fyller 3 veckor efter mig hade 18-års fest ihop med alla våra bästa vänner. Fint sätt att fira tycker jag!

2005 Kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för mig på själva födelsedagen men jag tror jag var ute och festade.. det jag däremot kommer ihåg var att bara någon dag efter det så åkte jag till New York för första gången! Jag insåg inte det coola då men jag hamnade ju mitt i Christos (en av favoritkonstnärerna ) konstverk i Central Park!

2007 Hela familjen Malmlöf firade februari med en sportlovsresa till Lanzarote. På min födelsedag fick jag en flaska vin och tårta av hotellet. Och länkar till mammas klocka.. Hon hade i all hast tagit fel paket och jag fick hennes reservdelar istället för den Dolce klocka som egentligen var min. Kommer nog aldrig glömma mammas fnittrande min när hon såg innehållet i paketet!


2009 Födelsedagen detta år firades "hemma" i Nice med crêpeafton hos en kompis! Crêpeafton det borde man ha oftare..


2011 Mitt favoritår so far. Födelsedagen firades under en hel helg, först med middag och någon slags utgång med tjejerna och sedan en massiv fest för släkt och familjevänner. Av en vän till familjen fick jag i present att välja en tavla hemma hos honom och det är en av de finaste presenter jag fått! Jag firade mina 25 år lite extra med att dra till Nice i några månader efter februaris slut.


2012 Mitt hatår so far. Hade dock ändå är fin fin födelsedag med spa week-end med min underbara mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar