söndag 3 februari 2013

Att läsa om andra och varför

Ibland behöver man läsa/se fragment ur andra människors liv för att få bättre insikt i sitt eget. Ibland behöver man det bara för att fly sin vardag, drömma sig bort eller för att man är nyfiken. Ibland gör man det med böcker, ibland med tidningar, ibland med filmer eller dokumentärer. Nu för tiden gör med det ofta och lätt med internet och bloggar, hemsidor, bilddelningsidor och så vidare..

Jag följer några fina bloggar. Inte så många, men en handfull inspirerande sidor skrivna av människor jag inte känner. Och även en handfull sidor skrivna av folk jag känner eller en gång kände.

Det här är en. Och den som antagligen är störst av de jag läser. Niotillfem av Sandra Beijer.

Jag läser hennes blogg för att jag tycker att den är så otroligt fin och glad och inspirerande. Det är en blogg som ofta har roligt. Och har fina bilder och mysiga citat och bra filmtips och trevliga reseguider och goda recept och mycket, mycket annat! Bloggen har varit väldigt mycket New York också eftersom Sandra bor där. Eller bodde kanske då hon nyligen skrev att hon flyttar därifrån, ut på nya äventyr. Jag ser alltid fram emot att få läsa något nytt och det är väl ett bra tecken om något!

2 kommentarer:

  1. åh. jag älskar också hennes blogg, den har verkligen allt. så fin så fin

    SvaraRadera
  2. eller hur! så peppigt och fint allt.

    SvaraRadera