lördag 14 april 2012

Fredagen den trettonde del 1

Jag är inte vidskeplig så det spelade eg. ingen roll att den var fredagen den trettonde igår.
Men. Jag hade en väldigt bra fredag! Jobbade någon timme och tog sedan resten av dagen ledig. Jag hoppade på tåget till Stockholm och sedan började den schyssta (men något regninga) eftermiddagen.

Första etappen var en bokfika!
Jag läser en handfull (inte fler) bloggar som tillhör folk som jag inte känner. En av de tillhör Ida Pyk, designer, modell och nu författare. Väldigt fin och intressant blogg och kanske framförallt väl skriven. Nu ska hon alldeles straxt ge ut sin debutroman och bjöd in bloggläsare att komma på bokfika. Jag tog chansen och kollade med förlaget om jag fick plats. Yes. Det är ju bra att vara liten spontan ibland och har man chansen att kolla upp något som man tror kan bli en hit, go for it!

Det var en riktigt trevlig stund. Hon pratade lite om boken, vi diskuterade skrivande, frankrike och lite sådant. Flera av de andra tjejerna var drivna att skriva och undrade massor om hur man ska gå tillväga osv., allt väldigt intressant.
Känns konstigt men jag verkar inte haft någon föreställning om hur Ida skulle vara, eller så stämde det helt överens med tanken, för jag reagerade inte på någonting. Hon var trevlig och verkar väldigt skärpt och hennes närvaro gav samma effekt som bloggen. (Det övriga sällskapet var även de mycket trevliga.)Det är ovanligt att känna så efter ett möte men någon man vet saker om men inte känner. Positivt överraskad!

Jag kan även säga att jag nu längtar ännu mer efter att få läsa hennes bok..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar