söndag 25 september 2011

Spela spel

Jag älskar att spela frågesportspel! Älskar I tell you! Och allra helst ska det vara riktiga brädspel som spelas med vänner. Det är så underbart, även om man inte känner sig som den smartaste pysen i rummet när man spelar. Jag tex är helt värdelös när det kommer till sportfrågor men är en sådan som kan ha onödig information som årtal och boktitlar i minnet..

I går kväll fick jag utlopp för min kärlek då vi firade Sofia som fyller år i morgon. Vi är några familjer som umgåtts hela min uppväxt och hon är ett av barnen (nu 21 år!).
Det är alltid himla mysigt att träffas allihopa och det slutar i princip jämt med att vi spelar något spel. I går blev det Bezzerwizzer och vi körde de unga mot de äldre (den gränsen ändras hela tiden och vi märkte igår att för "de unga" går gränsen så högt som 30..) Spelet var roligt och vi unga vann men med många hot om "indragna julklappar" pga uppnosighet hehe. Jag tror bara det var jag som inte blev hotad :)

Bilden kommer från mattel.de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar