måndag 21 juni 2010

Live from Gotland

Sitter just nu i min familjs stuga i Åminne, Gotlands östkust.
Mitt ansikte är varmt och stramar lite efter en dag i frisk luft och solsken.
Jag har haft en grym sommardag. Solbad på en finkornig strand på förmiddagen och en flera timmars (och flera mils) lång cykeltur i solen på den gotländska landsbygden. + Glass. :)
Man vet att man är ute på landet när man cyklar i flera timmar och knappt möter en människa men ser massa hästar, kor och får.. och när all natur (stränder, ängar, hagar, skogar..) är sådär svenskt sommarvacker så det nästan gör ont i själen.

När jag susade fram längs kusten försökte jag hålla utkik efter sälarna som finns därute, men förgäves.

Jag önskar bara att jag hade haft kameran med mig..

1 kommentar:

  1. låter som du har d alldeles underbart där borta! :) du kan väl slå en pling när du är hemma ístan igen så vi kan ses :)

    SvaraRadera