onsdag 28 april 2010

Väldigt bra dag

Dagen började med att jag vaknade/blev väckt vid åtta (vilket var lite tidigt..).Kl 9 gick jag ut och joggade (!) på promenaden och på vägen hem "råkade" jag gå förbi ett bageri och köpa en baguette.
Nyduschad och full av baguette gick jag och Sofie ner på stranden där vi låg och svettades i ett flertal timmar (tillsammans med massa andra människor och lite jordgubbar).
Vid tre kom även jenny till stranden efter jobbet.
Lite lagom röd och mycket varm begavs det sig tillbaka till lägenheten för dusch nr 2 (intressant va?) och mat innan jag kilade till Mercury bion för att kolla på "Gainsbourg", den nya filmen om sångaren Serge Gainsbourg (filmen var helt ok men väldigt speciell).

Så här vill jag spendera alla mina dagar (med lite variation kanske) men det går ju inte.. Jag är ju (tyvärr!) inte i Nice hela tiden (längre).

Kan meddela att dagen igår inte var så dum den heller: Moderna muséet (med tatuerade grisar..), glass, strand, shopping och trerätters middag på place Rosetti med mina flickor! (mat och vin för under 20euro och bio för 5euro, jag säger ju att Nice inte är en dyr stad!)

1 kommentar:

  1. Låter som du har det underbart... vad glad jag blir för din skull! jag e mkt sugen på att åka dit! puss å kram på dig love

    Steff

    SvaraRadera