torsdag 27 februari 2014

Undra om det var en bra idé det där med kalipermätning..

Jag började den här veckan men en härlig men även intressant måndag.
Hade ett möte, promenad och lunch med mamma, liiiite plugg, kalipermätning, kuddkrig (kom tidig till träningen och en väns lille son satt och hade tråkigt. Han frågade om jag ville leka och det slutade med att jag fick en 40 min uppvärmning haha) och ett träningspass (GRIT 8).

Kalipermätningen alltså. Jag har under de senaste månaderna tappat många centimeter runt om min kropp. Och gått ner några kilo i vikt. Jag har märkt att jag tyvärr även tappat en del muskler och jag vet själv att jag äter alldeles för dåligt för hur mycket jag tränar. Men jag mår bra fysiskt. Alltid lite träningsvärk bara.
Så jag tänkte att de kunde vara intressant att ta reda på hur stor fettprocent jag har. Se vad jag behöver jobba med.

Vilken chock jag fick! Jag var mycket fetare än jag trodde! Jag brukar säga att jag är en pommes frites, ser smal ut men är lite fet ändå. Och det stämmer ju! Fettet satt mest på ryggen tydligen.. och låren.
Jag blev tillsagd att nästan dubbla mitt kaloriintag. Och det hade jag gissat innan att jag behövde. Mer mat in så slipper kroppen gå på sparlåga och ta fettet som gisslan som den gör nu. Jag vill ju bygga och behålla musklerna inte fettet! Det låter lätt att äta mer men jag känner redan att jag kommer får anstränga mig rejält. Kanske börja med proteinpulver igen..

Nya mål är uppsatta och en viss besatthet lär snart infinna sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar