söndag 14 juli 2013

Åminne, Gotland

Min familj har en stuga på Gotland. Rakt över ön från Visby sett. Där spenderade jag de flesta av mina somrar när jag växte upp, vilket så klart var alldeles underbart!

De senaste åren (eller sedan jag tog studenten för massa år sedan) har jag varit lite dålig på att åka dit. Men i år passade jag på att boka in en av sommarens veckor i stugan. Kom hem därifrån igår efm/kväll.

Jag har försökt att mest chilla, sola och bada lite. Läsa en del, promenera en del och titta på alla vackra små vita kalkstenshus som jag älskar! Det blev även en del god mat, massa glass, lite Visby och andra små utflykter. En bra vecka.

 Lilla stugan


Ett av alla mysiga hus bland Visbys gränder
Utsikten från en restaurang i Valleviken (eller nåt om det hållet)
Maten där, pulled lamb, väldigt gott!

Vid fårösund
Visby




Den vackra stenstranden nära stugan

Creperiet i Hablingbo




Lite ringmur
Ett av mina drömhus!
Superchramigt lanthandelsmuseum i Dalhem



Botaniska trädgården i Visby
 
Furillen




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar