söndag 4 december 2011

Utan 50-öringen

Idag var inte min hjärna på topp..
På jobbet undrade jag om kassan automatiskt rundade uppåt..
"Ja.. Vi har ju inte längre 50-öringar i Sverige" fick jag som svar (av min mycket trevliga kollega, inte av kunden som som tur var också hade glömt).
Så klart. Den togs ju relativt nyss bort, har bara inte tänkt på att den inte finns. Jag är så van att oftast betala med euro och alla dess små mynt att jag, puckad som jag var idag, helt tog för givet att vår lilla 50-öring var kvar. Och sa det högt till på köpet haha. Jag bjuder på den!

Hjärnan piggnade till nyss då den svarade rätt på många av Sverige-frågorna på Tv4s nya frågetävling. Tyvärr var själva programmet ingen höjdare trots att lag Eskilstuna vann. Jag håller mig nog till Vem vet mest? och På spåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar