söndag 19 september 2010

Bra bok!

Inatt läste jag (och läste ut) en riktigt underbar bok!
Det är en typsik tjejbok men det är så skönt att läsa sådana ibland. Jag som är drömmare, romantiker och har livlig fantasi brukar inte läsa skönlitteratur så ofta då min egen fantasi brukar räcka långt (och så blir jag så "inne" i boken att jag tror att jag är med) och drar mig oftast mot memoarer, biografier och faktaböcker av olika slag.
Men den här boken sög fast mig redan vid första meningen och det är inte illa! Kunde helt enkelt inte släppa den.

Boken heter Vickis vintage butik (a vintage affair på engelska) och är skriven av Isabel Wolf.
Den handlar lite om kläder, kärlek, minnen och små nöjen och man kan både skratta och snyfta om man är på det humöret.
Jag kommer säkert att läsa den igen nån dag..

1 kommentar: