söndag 7 februari 2010

Funderar..

Jag sitter här och försöker känna om antibiotikan jag fick av min läkare tidigare i veckan gör det det ska... men kan tyvärr inte komma fram till något.
Varför gör jag detta? Jo jag är rastlös och har tråkigt!

Som jag känner just nu är en vanligt känsla hos mig och infinner sig vanligtvis när jag, som nu, har varit på samma ställe i några månader. "Några månader" är tydligen för lång tid enligt min kropp. Känslan av att jag bara måste byta plats och fara iväg vill ta över hela mig! Känner jag mig själv rätt så kommer jag snart låta den göra det också..

Jag samlar på guideböcker. Det kanske inte är den källa med mest korrekt fakta i som man kan hitta, men jag gillar att bläddra i dem och hitta nya platser om än bara på bild. Jag samlar för inspirationens skull och för att jag gillar information om platser jag inte känner än, men är nyfiken på, eller om platser som jag känner mycket väl (och kan då se om informationen stämmer).
För någon vecka sedan köpte jag tre nya böcker. Två stycken om Frankrike och en om Genua/Italienska Rivieran.. dem bläddrar jag frenetiskt i nu för att bli inspirerad att ta mig till en ny spännande plats. Inte för att jag egentligen är orolig över var jag ska hamna, sådant löser sig alltid.


Ska jag åka tillbaka till den senast besökta platsen utanför landet? Eller somewhere new?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar